Alla våra träningsgrupper

Vi erbjuder träningscheerleading från 6 år och uppåt.

Åldersindelningen går primärt efter födelseår men kan gå efter erfarenhet. 

I samband med anmälan kommer vi även kontakta er och stämma av vilken grupp som passar just er/ert barn bäst. Det viktigaste för oss är att alla hittar en grupp som de trivs med och känner gemenskap med.

Följande träningsgrupper finns höstterminen 2024. 

*Dagar och tider för träningar publiceras efter vi har fått svar från kommunen.


Sodium Tiny 6 - 8 år

Född: 2017-2018

Tid: 

Beskrivning:

Gillar du dans, gymnastik och vill testa på något nytt? Då är denna grupp perfekt för dig mellan 6 till 8 år! Här får du lära dig enkel gymnastik, testa på cheerdans och även enkla stunts. Med många kunniga coacher får du mycket uppmärksamhet och kan utvecklas i ditt eget tempo för att senare gå med, när åldern är inne, i Miniminior som är förberedande för Minior!

Detta är en träningsgrupp. Ingen tidigare erfarenhet krävs. Vi rekommenderar bara entusiasm och ett glatt humör för att passa in i gruppen!

Ledare: 


Zinc Miniminior 8-10 år

Född: 2014-2016

Tid: 

Beskrivning:

Här får du lära dig alla de fem tekniska momenten som behövs för ett program inom cheerleading! Med kunniga coacher som vill hjälpa dig utvecklas som cheerleader kan byggen, hoppen, koreografin, volten och chanten bli så mycket bättre. I denna grupp riktar vi in oss på grunderna och är förberedande för Minior. Vi är taggade på att få med just dig i vårt lag och förening för att bli våra framtida stjärnor på tävling!

Detta är en träningsgrupp, då denna åldern inte får tävla förutom på tyckartävlingar. I denna grupp behöver du inte ha tidigare erfarenhet. Vi rekommenderar även att du går i Helium Tumbling för att komplettera gymnastik.

Ledare: 



Lithium Minior 11-14 år

Född: 2010-2013

Tid: 

Beskrivning:

Här får du lära dig alla de olika tekniska momenten som krävs för ett program inom cheerleading. Det är bygg, volt, hopp, koreografi och chant som går att läsa mer om under fliken “Om Cheerleading”. Med flera coacher som är kunniga kan du tillsammans med ditt lag utvecklas och skapa gemenskap för att kunna nå nya höjder!

Här tränar vi förberedande för tävling, men det vi siktar på är att grundligt lära oss momenten och tillsammans kämpa för att nå tävlingsnivå. Det är alltså en träningsgrupp. I denna grupp behöver du inte ha tidigare erfarenhet. Vi rekommenderar även att du går i Tumbling för att komplettera gymnastik.

Ledare: 


Silver Junior 13-17 år

Född: 2007-2011

Tid:

Beskrivning:

Här får du lära dig alla de olika tekniska momenten som krävs för ett program inom cheerleading. Det är bygg, volt, hopp, koreografi och chant som går att läsa mer om under fliken “Om Cheerleading”. Med flera coacher som är kunniga kan du tillsammans med ditt lag utvecklas och skapa gemenskap för att kunna nå nya höjder!

Här tränar vi förberedande för tävling, men det vi siktar på är att grundligt lära oss momenten och tillsammans kämpa för att nå tävlingsnivå. Det är alltså en träningsgrupp. I denna grupp behöver du inte ha tidigare erfarenhet. Vi rekommenderar även att du går i Oxygen Tumblingför att komplettera gymnastik.

Ledare: 


Gold Senior 16 år och uppåt

Född: 2009 eller tidigare

Tid:

Beskrivning:

Här får du lära dig alla de olika tekniska momenten som krävs för ett program inom cheerleading. Det är bygg, volt, hopp, koreografi och chant som går att läsa mer om under fliken “Om Cheerleading”. Med flera coacher som är kunniga kan du tillsammans med ditt lag utvecklas och skapa gemenskap för att kunna nå nya höjder!

Här tränar vi förberedande för tävling, men det vi siktar på är att grundligt lära oss momenten och tillsammans kämpa för att nå tävlingsnivå. Det är alltså en träningsgrupp. I denna grupp är det bra att ha tidigare erfarenhet, behövs dock inte. Vi rekommenderar även att du går i Oxygen Tumbling  för att komplettera gymnastik.

Ledare: 

Platinum Master 24+

Född: 2000 eller tidigare

Tid:

Beskrivning:

Ledare:


Atomics Sideline 11 år och uppåt

 Född: 2013 eller tidigare

Tid: 

Beskrivning:

Sideline är en grupp för dig som gillar att visa upp och synas! Är du äldre än 11 och vill heja på olika idrottsföreningars evenemang? Då är denna grupp för dig.

Här lär du dig enkla men imponerande stunts, ramsor och danssteg för att på bästa sätt heja på lag! Cheerleadingen grundades på sportevenemang med hejarklacksledare, som sedan blev tävlingsidrotten. Det var en självklarhet att ha en grupp i föreningen som är till för att heja på lag, på det sättet som cheerleadingen startade! 

Detta är en uppvisningsgrupp. Det är bra att ha tidigare erfarenhet i dans då vi går snabbt framåt för att vara uppvisning redo, men mest är det viljan att stå på scen som är viktigast!

Ledare: 


Helium Tumbling & Technique 9-11

Född: 2014-2016

Tid: 

Beskrivning:

I denna gruppen, under denna tiden, får du chansen att göra det lilla extra för att utvecklas som cheerleader! Med gymnastik redskap kan du lära dig Level 1 moment som kullerbytta, hjulningar och mjukisar.

Vi rekommenderar denna grupp till alla som vill börja tävla då det kan ta lång tid att lära sig de moment som behövs till ett tävlingsklart program. Med kunniga coacher som har gått utbildningar i spotting kan du säkert lära dig volt, och ha roligt samtidigt!

Detta är endast en träningsgrupp. Ingen tidigare erfarenhet krävs.


Oxygen Tumbling & Technique 11 år eller äldre

Född: 2013 eller tidigare

Tid: 

Beskrivning:

I denna gruppen, under denna tiden, får du chansen att göra det lilla extra för att utvecklas som cheerleader! Med gymnastik redskap kan du lära dig Level 1 moment som kullerbytta, hjulningar och mjukisar.

Vi rekommenderar denna grupp till alla som vill börja tävla då det kan ta lång tid att lära sig de moment som behövs till ett tävlingsklart program. Med kunniga coacher som har gått utbildningar i spotting kan du säkert lära dig volt, och ha roligt samtidigt!

Detta är endast en träningsgrupp. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

Ledare: 


Till träning

Till träning är det viktigt att veta vad man ska ha med sig och vad som är bättre att lämna hemma! 

Kläder - här är det helt valfritt. Är du flyer/topp rekommenderas dock åtsittande byxor/hotpants för att baserna ska ha ett bättre grepp.

Smycken - är bäst att lämna hemma. Det gäller både halsband och örhängen, då de kan fastna, dras och lossna vilket gör ont.

Skor - är väldigt viktigt för alla att ha på sig. Greppet blir bättre och stadigare vid lyft och det gör inte ont i fötterna vid hopp. De bästa skorna är träningsskor (inomhus, inte löpskor) med en mjuk sula utan för grova “spår”.

Vattenflaska - som i vilken sport är det bra att ha en vattenflaska med sig. Så att man inte behöver lämna rummet för att dricka.

Hår - långt hår rekommenderas vara uppsatt i valfri uppsättning. Både för att inte täcka ögonen men även för att inte fastna (i de tekniska momenten) mellan andra deltagare vilket kan skada en själv eller en annan.

Naglar - lösnaglar rekommenderas inte. I en sport med mycket kontakt och plötsliga händelser kan det bli fel med naglar som bryts.